Miljøansvar
Nittedal Gulvsliping tar ansvar og passer på miljøet
Gulvsliping og parkettsliping har normalt medført en del helseskadelig støv. Nittedal Gulvsliping sliper kun med maskiner som gjør støvfri gulvsliping og parkettsliping mulig. Nå bruker vi kun vannbaserte gulvlakker og miljøvennlige gulvoljer. Selv i dag (helt utrolig) brukes syreherdende gulvlakker i Norge. Disse gulvlakkene inneholder formaldehyd som er kreftfremkallende. Bruken av disse gulvlakkene er stort sett forbudt i resten av verden, og du som forbruker bør nekte bruken av disse gulvlakkene i ditt hjem. I Nittedal Gulvsliping gjør vi vårt ytterste for at våre kunder skal få de mest slitesterke og mest miljøvennlige gulvlakkene og gulvoljene på markedet og samarbeider derfor med flere leverandører i Europa som tar dette alvorlig.
Når du tar kontakt med Nittedal Gulvsliping vil jeg anslå en pris på tlf eller epost, hvis du da syns dette høres interresant ut kan jeg komme på en befaring og foreta en vurdering av gulvet. Jeg vil da se på tilstanden som gulvet har idag og evt skader og sammen med kunden komme fram til hva slags etterbehandling som vil passe best for gulvet og kunden.
Vanlig lammell parkett som er noen år gammel har en tendens til å få vaskemerker i skjøtene dette er det ikke sikkert man alltid får bort, og hvis man skal ha gulvet lyst vil dette synes etter lakkering. Da er det kanskje greit og velge ett annet utseende på gulvet enn å ha det helt lyst.
Her har vi en eikeparkett som etter gulvsliping fortsatt har merker etter vasking med for mye vann på parketten..

På befaringen har jeg også en del prøver på forskjellig etterbehandlinger liggende i bilen, når du mottar et tilbud fra meg skriflig vil jeg også sende med bilder fra tilsvarende gulv med en behandlingen som kunden kan tenke seg. Tilbudet består da av prisen litt info om hva jeg trenger for å gjøre jobben (strømkurser og varme i huset/leilighet) samt ett tilbud på vedlikeholdsprodukter.
Hvis kunden da synes tilbudet for parkettsliping eller gulvsliping høres greit ut, tar kunden kontakt for oppstartsdato, vanligvis har jeg ca 2-3 ukers ventetid så det er lurt og være tidlig ute og planlegge. Jeg setter punktilghet veldig høyt har jeg sagt jeg kommer 0800 en dato så kommer jeg 0800 den datoen og blir alltid ferdig til avtalt dato. Dette er like viktig for meg som for kunden for hvis ikke blir det bare rot i kalenderen, setter derfor alltid av litt ekstra tid for at man har litt og gå på.